2 Şubat 2013 Cumartesi

PASTANE KETESİ

evet dostlar bloguma uğramayalı çokk uzun zaman oldu biliyorum.
beni merak eden herkese çok teşekkür ederim.
dünya meşakkati – imtihanı yazmıştım..
aynen devam..
Mevla dert veripte derman aratmasın..
şükürler olsun herşey yolunda..
ama işte işler koşturmacalar hiç bitmiyor..dedimya;
meşakkat işte..
inşallah bundan sonra daha sık yayında olurum..

bu harika ketenin tarifini taa liseden bu yana dostluğumuzun sürdüğü can arkadaşım Ayşemden almıştım.
denemek yeni nasip oldu.
o kadar  enfes olduki mutlaka yayınlamalıyım dedim.
birbirinden güzel lezzetler ve tarifin orjinali için mutlaka Ayşemin bloğuna uğrayın:
http://www.ayseminmutfagi.blogspot.com/


PASTANE KETESİ
MALZEMELER:

1.5 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 yumurta akı
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
2 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaşmaya ( 42.gr)
un
YAPILIŞI:
Bütün malzemeleri katıp yumuşak bir hamur yoğuruyoruz ,bu ölçüden 18 tane kete çıkıyor bir fırın tepsine 9 tane diziyoruz bezemizi nescafe tabağı büyüklüğünde alıyoruz .Yağlanmış fırın tepsisine koyup ,tepside mayalanmasını bekliyoruz.Mayalanma süreci tamamlanınca yumurta sarısını sürüp 200 derecede önceden ısınmış fırına veriyoruz.


PASTANE KETESİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder