7 Şubat 2013 Perşembe

NOHUTLU KEŞKEK

NOHUTLU KEŞKEK  

malzemeler
  • 3 su bardak keskeklik bugday
  • 2 tane kuru sogan 
  • 2 yemek kasik domates salcasi 
  • yarim yemek kasik aci biber salcasi
  • 1 su bardak nohut
  • 1 cay kasik kuru nane
  • 1 cay kasik kara biber
  • 2 cay kasik tuz
  • 6-7 dilimlenmis hindi boynu 
  • 3 yemek kasik tere yag
hazirlanisi
  • Hizli bisiren tencereyi kulanin düdüklü tencere pisirdim daha kolay .
  • Ben nohut , ve keskeyi sicak su ile islatdim yaklasik 1 saat kadar
  • Üzerini 4 parmak kadar su ile kapatip tencerenin kapagini kapatin ve kaynamaya birakin .
  • Nohut ve bugday hafif  yumusayinca  tenceredeki suda zaten azalmis olacaktir.
  • Tere yagda soyulup küp dilimlenmis sogani kavurun.
  • Salcasini ve baharatlarini katip 2-3 dakika kavurup tencereye ilave edin.
  • Hindi boyninu tencereye teker teker üzerine birakip  tekrar orta hateste pisirin .Nohut lokum gibi oluncaya kadar .
  • Hindi boynu cok kolay pisen bir et  cok da lezletli afiyetler olsun .
  • Bu yemekgimi arkadasimizin etkinligine gönderiyorum kolay gelsin kendilerine sevgiler . Usagin nefis bir yemegidir genelde tüm dügünlerde bu yemegi pisirirler keskeksiz hic dügün görmedim Usak`a bir gün yolunuz düserse mutlaka afiyetle yiyin bu nefis yemegi  
  • Yöresel Lezzetler Etkinligi  ne gönderiyorum   http://safiyeile.blogspot.de/    bu arkadasimizin blogunda bir cok nefis cok güzel degisik tarifleri  yöresel lezletleri bula bilirsiniz .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder