31 Ocak 2013 Perşembe

ŞEKER HAMURU & PASTA

sevgili arkadaşım renklipastalar benden bu şeker hamurunun tarifini istedi.bende onun hatırına tarifini veriyorum.

bu pastayı ameliyat olan sevgili kayınvalidem için yapmıştım.buradan tekrar geçmiş olsun diyorum. ve tüm hastalarımıza Allahtan acil şifalar diliyorum..bu pastayı bir önceki tarifimle aynı yaptım. pastanın keki ve krema tarifi için tıklayınız: aşk pastası

bu pastayı bizim sokağın başındaki lokum imalathanesine sipariş yaptırdığım marşmelowlarla evde yaptığım şeker hamuruyla süsledim. şeker hamuru çocukların sevdiği çok şekerli ve diş arasında cızırdayan bir şey:)benim damak zevkime uymadı.ben daha çok yumuşacık kremalı pastayı seviyorum.bunun için pastayı şeker hamuruyla tamamen kaplamak yerine süsleme yapmayı tercih ediyorum.ancak bu süslemede marşmelowlar bitene kadar sürecek gibi görünüyor:)çünki şeker hamuruyla hem şekil vermesi çok emek istiyor, hemde hamur çok çabuk sertleşiyor.ben yine bisküvili hamura döneceğim.şeker hamuruyla süsleme yerine sizlere hem lezzet hemde hamur kolaylığı bakımından eski buluşum olan bisküvili hamuru tavsiye ederim.örnek olarak aşağıdaki bebekli pastamı da bisküvili hamurla süslemiştim.

bisküvili hamur ve şekillendirilmesi için alttaki linke tıklamanız yeterli..

http://sevilcedeninciler.blogcu.com/etkinlik-bebekli-pasta_4685387.html

Şeker Hamuru

Malzemeleri :
150 gr marsmellow ( marketlerde çocuklar için yumuşak şeker adıyla satılıyor)
1,5 yemek kaşığı ılık su
150-200 gr pudra şekeri
Marsmellowlarımızı bir kaba alıp (teflon olmamalı ) benmari usulü, ocakta yaklaşık 10 dk kısık ateşte karıştırarak şekillerini kaybedip, yoğunlaşana kadar eritiyoruz. Ancak fazla erimemesine dikkat ediyoruz. Ardından 1,5 yemek kaşığı su ilave edip şöyle bir karıştırdıktan sonra azar azar pudra şekeri ilave ederek ele yapışmayan kıvam almasını sağlıyoruz. (yaklaşık 150 gr pudra şekeri alıyor.) Strech filme sarıp oda sıcaklığında 1 gün beklettikten sonra hamurun ¼ ünü ayırıp süsleme için kullanıyoruz. Diğer hamuru da pudra şekeriyle yavaş yavaş açarak pastanın üzerini kaplıyoruz. (Daha büyük pastalar için 200 gr marsmellow ve 2 yk su ve göz kararı pudra şekeri kullanarak yapabilirsiniz.. )

ŞEKER HAMURU & PASTA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder