30 Ocak 2013 Çarşamba

BEBEKLİ YAŞPASTA


canım arkadaşım http://yenitadlar.blogcu.com/ evsahipliği yaptığı etkinliğine katılmak beni çok mutlu etti.bir süre önce abla olan yeğenimiz Buse için bebekli pasta sözü vermiştim.porselen demlik çay tarifleri etkinliğine bununla katılmalıyım diye düşündüm.sevgili evsahibi arkadaşım nurcana verdiği emekler için ve böylesine güzel bir etkinliği düzenlediği için http://nasibim.blogcu.com/ arkadaşıma çok teşekkür ederim.

bir çok sitede gördüğüm bebekli pastanın görünümüne bayılıyordum.acemice ve kendimce bulduğum süslerle süsledim.

BEBEKLİ YAŞPASTA:
KEKİ:3 yumurta ile 1,5 s.b. toz şekeri çırpıyoruz.1 s.b. su, 1 s.b. sıvıyağ,yarım paket kabartma tozu ve 1 s.b. un ilavesiyle tekrar çırpıyoruz.
resimde gördüğünüz kalıpları margarinle yağlayarak toz şeker ekiyoruz.büyük kalıbın 2 parmak eksik kalacak kadar kısmına hamurumuzu döküyoruz.kalan kısmınıda küçük kalıba döküyoruz.175 derecedeki sıcak fırında hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.büyük kalıptaki kekimizi 2 ye kesip arasına ve üstüne krem şanti sürüyoruz.küçük kalıptaki kekimizide en üste yerleştirip, bol kremayla sıvıyoruz.en tepeden küçük oyuk açıp, bacaklarını çıkardığımız bebeğimizi oturtuyoruz.

SÜSLEME İÇİN:
1 büyük paket sade bisküviyi robotta un haline getiriyoruz.buna 1 yumurta,1 s.b. süt, 50 gr eritilmiş margarin ilave edip yoğuruyoruz.kıvamı çocukların oyun hamuru gibi olana dek malzemeden ilave veya eksiltme yapıyoruz.gıda boyasıyla renklendiriyoruz.kelebek ve çiçek kalıplarıyla şekillendirip pastamızı süslüyoruz.dolapta soğuduktan sonra çayla beraber servis ediyoruz.
AFİYET OLSUN

sanırım Buse abla olduğu için şimdi çok sevindi.pastaları tüm arkadaşlarına gösterdi ve süs olarak saklamak istedi.ziyarete gittiğimizdede kucağımdan inmedi.bu bendeki sevinçle çocuk tutkusu birkez daha galip geldi.dünyada çocuk kalmak varmış..masum küçük melekleri çokk seviyorum çooookkkk….


BEBEKLİ YAŞPASTA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder