31 Ocak 2013 Perşembe

KESTANE ŞEKERİ - DAVET VE ÖDÜL..

canım arkadaşlarım ve sevgili ziyaretçilerim temizlik ve davet hazırlıkları nedeniyle bir süredir sizleri ihmal ettim.kusuruma bakmayın…


arkadaş davetimde onlara kakaolu s kurabiye, limonlu mereng, milföy böreği, patatesli içli köfte, incirli uyutma ve kestane şekeri ikram ettim.kısmetse ilerleyen günlerde bu yeni tariflerimi tek tek yayınlayacağım.

menüde en çok ilgiyi bu kestane şekeri gördü.canım arkadaşlarıma bunun tarifini ilk olarak yayınlayacağıma söz verdim.
arkadaşlarım bu harika ev yapımı kestane şekerini :)) yiyip bitirene dek kuru fasulyeden olduğunu açıklamadım:))
KESTANE ŞEKERİ:
MALZEMELER:
2 Su bardağı kuru fasulye (haşlanıp rondoda çekilmiş)
1 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağı çekilmiş ceviziçi
3 Yumurta
100 gr. margarin(oda sıcaklığında yumuşamış)
1paket kabartma tozu
Yapılışı: 1su bardağı kuru fasulyeyi bir gece önceden ıslatıyoruz..Kuru fasulyeyi düdüklü tencerede az suda haşlıyoruz(haşlandıktan sonra 2su bardağı olacak) ve rondoda çekiyoruz.Diğer malzemelerin hepsinide fasulye püresine ekleyip mikserle çırpıyoruz..Bu karışımı küçük bir fırın tepsisine döküp 150 dereceli fırında 45 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıkardıktan sonra ılık olunca 1′er kaşık alarak ufak parçalar koparıp elde yuvarlayıp toplar yapıyoruz.yada kalb kalıplarla kesiyoruz. yağlı kağıt serilmiş servis tabağına dizerek benmari usulü erittiğimiz bitter çikolataya bulayıp, buğday gevreği ile üzerlerini süslüyoruz.buzdolabında soğuttuktan sonra servis ediyoruz.Afiyet olsun..

not:isterseniz tepside keki çatalla delikler açarak ,çikolata sosu döktükten sonra dilimleyerek çikolatalı kek şekliylede ikram edebilirsiniz.

sevgili arkadaşlarım:
http://serapsingin.blogspot.com/
http://lemaninignesinden.blogspot.com/
http://doyumluk.blogspot.com/
beni bu ödüle layık görmüşler..kendilerine buradan tekrar teşekkür ediyorum.bende bu ödülü arkadaş seçimi yapamadığım için; emek verip, zaman ayırıp yayın yapan tüm blog arkadaşlarıma veriyorum..

KESTANE ŞEKERİ - DAVET VE ÖDÜL..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder