31 Ocak 2013 Perşembe

İNCİRLİ UYUTMA

canım arkadaşlarım pc-net bağlantımdaki arıza nedeniyle bir süre aranızda olamayacağım.sizlere uğrayamıyorum beni affedin..bu yayınıda dışardan iletiyorum:(..inşallah en kısa sürede sorun çözülür de aranıza tekrar dönebilirim. bu süre zarfında bloğum size emanet..

evet yine davetten incir sevenler için hafif, yağsız hoş bir sütlü tatlı. hem hafif hem vücut sağlığı için çok faydalı….
İNCİRLİ UYUTMA TARİFİ:
MALZEMELER:
1 lt. süt
20 adet orta boy kuru incir
1 ç.b. toz şeker
ÜZERİNE:süslemek için:yeşil toz fıstık,parça çikolata

YAPILIŞI:
incirleri üzerini örtecek sıcak suyla yarım saat ıslatıyoruz.sonra çok küçük doğruyoruz.pişmiş sütü ısıtıyoruz.şekeri ilave edip,karıştırarak eritiyoruz.ocağı kapatıyoruz.doğradığımız incirleri ekliyoruz. mikserle 10 dakika çırpıyoruz.servis tabaklarına, karışımın incirleri eşit miktarda olacak şekilde paylaştırıyoruz.tabakların üzerlerini örtecek şekilde bir tepsi kapatıyoruz(yoğurt mayalar gibi).yani uyutuyoruz.45 dk böyle kapalı bekletiyoruz.açıp kıvamına bakıyoruz. yoğurt kıvamında tuttuysa, üzerini süslüyerek,dolapta soğutup servis ediyoruz……..AFİYET ŞEKER OLSUN……..
not:tatlıyı az sevenler şeker atmayabilirler,incirin kendi tadı ile şekerli gibi oluyor.ama ben şeker attım.benim tatlı krizim tuttu..ben aç karnına yedim .doyurdu.eeee tarif benden denemesi sizden.ister aç, ister tok size kalmış…………..


İNCİRLİ UYUTMA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder