31 Ocak 2013 Perşembe

LİMONLU MERENG VE MERHABA..


Canım arkadaşlarım ve değerli ziyaretçilerim yokluğumda beni yalnız bırakmayıp mesajlar gönderdiğiniz için çok teşekkür ederim.inanın hem sizleri çok özledim hemde bu ilginizden dolayı çokta duygulandım.iyiki varsınız..

yine davetten verdiğim menüdeki tariflere devam..bu kez Sevgili Füsun fıratın kitabından bu harika lezzeti denedim ve sonuç enfesti..


özellikle içerisindeki limonlu krema yiyenleri cezbetti..üzerini pişirirken telefonun çalmasıyla her nekadar biraz yaksamda yinede sunum çok orjinaldi.tavsiye ederim..
LİMONLU MERENG
Tart hamuru:
3 bardak un
1 yumurta
150 gr yumuşak margarin
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı şeker
Kreması:
4 su bardağı süt
4 yumurta sarısı
1,5 su bardağı şeker
5 yemek kaşığı un
4 limonun suyu
1 limonun kabuğunun rendesi
1 paket vanilya
Merengi:
4 yumurta akı
2 çay bardağı toz şeker
1 çimdik tuz
Yapılışı:
1-Tart hamurumuzu yoğurup kelepçeli kalıbımızın tabanı ve kenarlarını kaplayacak şekilde döşüyoruz.
2-Çatal ile 1-2 yerden delip 180′ fırınımızda pişirip kalıptan çıkarmadan soğutuyoruz.
3-Limonsuyu ve limon kabuğu rendesini eklemeden kremamızı pişiriyoruz.
4-Ateşten almadan limonsuyu ve kabuklarını ekleyip 1 taşım kaynatıp alıyoruz…
5-Ilınınca tartımızın üzerine döküyoruz….
6-Merengimiz için yumurta akı ve tuzumuzu karlaşana dek çırpıyoruz ve çırparken şekerimizide ekliyoruz…

7-Sonra yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi krema pompasına alıp soğuk kremamızın üzerine kol böreği yapar gibi dolayarak sıkıyoruz.
8-Fırınımızı sadece üst kısmını ısıtıp tartımızı fırına veriyoruz sadece üstü pembeleşene dek fırında tutuyoruz.bu arada telefona yada zile bakmıyoruz.çünki hemen kızarıyor.ben telefonla konuşurken unutup kavurdum siz başında bekleyin:))
9-Soğuyunca kelepçeli kalıptan çıkarıp servis yapıyoruz.
…AFİYET OLSUN…
NOT:kitaptaki tarifte 8 kişilik yazıyordu.ben büyükçe 12 dilim çıkardım..

LİMONLU MERENG VE MERHABA..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder