30 Ocak 2013 Çarşamba

KEVGİR VE HİNDİSTAN CEVİZLİ BROWNİ

14 kasım sabahı erkenden oturmuştum pc başına….derken Esracımın mesajını okudum.”Sevilcim Kevgirin Aralık sayısı için bir buluş yaparmısın ” yazıyordu.sevinçten havalara uçtum.hemen Esrayla bağlantı kurdum.benden Oktay Ustamın proğramı Yeşil Elma için icad ettiğim bumbada tatlısı gibi çok değişik bir lezzet buluşu yapmamı istedi.bende ona “bu işler kolay olmaz rüyaya yatmam lazım “dedim.ve ona Kayserideki blogcu gününe gelemediği için birazda sitem ettim.cevabı kısmet olmuştu…ah Esracım ahh!! ..kısmet böyleymiş demekki nediyeyim..şimdi mail adresindeki kayıtlarımız ve yorumların var bende senden kalan hatıra.. bide sarı minik kedin… Esracım ben aralık sayısı Kevgir dergin için borçluydum sana ve işte senin için, dediğin gibi bir lezzet buluşu yaptım.hep kalbimde ve maneviyatımda olacaksın ve birgün ahirette buluşacağız kısmetse….
BUMBADAROWNİ (hindistancevizli browni):
İÇİ İÇİN: 1orta boy hindistan cevizinin suyunu ayırıyoruz. iç beyaz kısmlarını çıkarıp 1 s.b. toz şeker ilavesiyle robotta iyice çekiyoruz.
ÜZERİ İÇİN:ayırdığımız hindistan cevizinin suyuna 1 s.b. toz şeker ekleyip,eriyene kadar iyice karıştırıyoruz.
KEKİ İÇİN:4 yumurta ile 2 s.b. toz şekeri çırpıyoruz.1 s.b. süt,1 s.b. sıvıyağ, 3 y.k. kakao,1 paket kabartma tozu-vanilya ve 3,5 s.b. un ekleyerek tekrar çırpıyoruz.yağlanmış muffin kalıplarının yarısına kadar bu kek karışımından döküyoruz.sonra hazırlamış olduğumuz hindistan cevizli içten 1 er yemek kaşığı ekliyoruz.üzerine tekrar kek hamurumuzdan ilave ediyoruz.175 derecede ısınmış sıcak fırında kabarana kadar pişiriyoruz.biraz ılıyınca çatal batırarak üzerine hindistan cevizinin suyundan 2 şer kaşık döküyoruz.üzerine kuru hindistan cevizi serperek soğuyunca çayla beraber servis ediyoruz.
AFİYET OLSUN

KEVGİR VE HİNDİSTAN CEVİZLİ BROWNİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder