30 Ocak 2013 Çarşamba

ANKARA GEVREĞİ

bizim evde çıtır çıtır simit çok sevilir.geçenlerde bir akrabayı ziyarete gitmiştim.orda bir simit fırını olduğunu gördüm.kapısı aralıktı .eğilip içeriye baktım aman Allahım o kadarmı pis bir ortam olur.hayretler içerisinde kalakaldım…..

epeydir yapmadığım simit tarifimi bazı değişiklikler yaparak yeniden denedim.aldığımız simitlerden çok daha güzel oldu.hemde evyapımı ve tertemiz.sanırım artık hazır simit almayacağız ve alırkende çok tereddüt edeceğiz. .
ANKARA GEVREĞİ:
3 s.b. ılık suya 1 küçük paket (42 gr) yaşmaya, 3 y.k. pekmez, 4 adet küp şeker ilave edip maya eriyene kadar karıştırıyoruz.1 s.b. sıvıyağ, tuz ,aldığı kadar un ilavesiyle orta sertlikte bir hamur yoğuruyoruz.1 saat ılık yerde mayalanması için bekletiyoruz.
ÜZERİ İÇİN:1 ç.b. suya 5 y.k. pekmez ve 2 y.k sıvıyağ ekleyip karıştırıyoruz. hamurdan orta limon büyüklüğünde parçalar alıp, çubuk şekliyle her iki uctan kıvırıp,birleştiriyoruz.önce üzerine hazırladığımız pekmezli harca sonra bol susama
batırıp, elimizle hafif yassıltıyoruz.180 derecedeki fırında pişiriyoruz.ılık servis ediyoruz..
AFİYET OLSUN

ANKARA GEVREĞİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder