4 Şubat 2013 Pazartesi

Haşhaşlı çörek

 Haşhaşlı çörek
Haşhaşlı çörek

malzeme

  • 1 kilo un
  • 1 tane yas maya (40 gram kadar)
  • 2 tatli kasik kabartma tozu
  • 125 gram tereyagi 
  • 3 yemek kasik seker .
  • 1 tutam tuz
  • 2,5 bardak ilik süt 
ic malzeme 
  • 750 gram siyah hashas 
  • 1 su bardak pudra sekeri
  • 3 yemek kasik toz seker 
  • yarim cay bardak aycicek yagi 
üzerine 
  • 1 yumurta
  • 200 gram badem kiriklari

hazirlanisi

  • Hamurunu ilk önce yugurun üzerini kapatip dinlenmeye birakin..
  • Sürtülmüs siyah hashasin  icine pudra sekeri ,seker ve yagla cirpin.
  • Hamur yarim saat kadar dinlendikten sonra 3 parcaya bölüyorum.
  • Merdeneyle aciyorum tezgahin üzerine 1 tatli kasik yag damladir saniz dahada kalay acarsiniz.
  • Hamurun üzerine icine hashasli karisimdan sürüyorum.
  • Rulo yapip parmak kalinliginda kesiyorum bicaklan.
  • Yumurtayi cirpip üzerlerine fircayla sürüyorum .
  • 1 er tutam badem ilave edidiyorum.
  • Firinin ayarini 175 dereceye getirip üzerleri nar gibi oluncaya kadar pisiriyorum.
  • Afiyet olsun hem kolay hem nefis
  • Ben hamuru dinlendirmiyorum.Böyle daha piratik oluyor firinda daha güzel kabariyorlar.

Haşhaşlı çörek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder