4 Şubat 2013 Pazartesi

Findikli kurabiyeler

Findikli nefis kurabiyeler
malzemeler
  • aldigi kadar un
  • 1/2 kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 125 gram margarin
  • 80 gram toz seker
  • 1 paket vanilya tozu
  • 200 gram cekilmisfindik
üzeine malzeme
  • 1 paket150 gram sert cikolata (blockSCHWARTAU Edel kuvertüre )
  • badem kiriklari
  • antep fistigi cekilmis
  • hindistan cevizi cekilmis
hazirlanisi
  • Un ,cekilmis findigi  ,kabartma tozu ve tuz ölcüp bir kabin icersine karistirin.
  • Margarini mikserle kirema haline gelinceye kadar cirpin.
  • Yagin icersine toz seker ve vanilya sekerinide katip devam cirpin.
  • Karistirdiginiz unlu karisimdan yavas ,yavas yagin icersine ilave edip yugurun.
  • Hamur sert oluyor yugurdukca kendine geliyor.
  • Hamurunun üzerini kapatip yaklasik yarim saat  soguk bir yerde dinlenmeye birakin ve tekra bir yugurun.
  • Seklini yuvarlayarak verin ve cicaklan esit sekilde kesin.
  • Ben bu sefer kalb kaliblarimla kestim sekillerini.
  • Önceden isitilmis firinda 170 derecede 12-15 dakika pisirin.
  • Sogumaya birakin firindan cikinca sogumadan cikolataya batirsaniz kirila bilir.
  • Tencereye dograyip cikolatayi katip orta ateste yavas ,yavas eritin .
  • Sogumus kurabiyeleri önce yari yerine kadar cikolataya batirin .
  • Sonra ceviz ,badem ,hindistan cevizi ve antep fistiklarina batirip tepsiye siralayin.
  • Yaklasik 5 dakika soguk bir yerde kalsin.
  • Hem kolay hemde agizda dagilan nefis bir kurabiye.
  • Ben bu kurabiye daha öncede yapmistim un miktarini yazmistim ben kivami öz karari kattim daha güzel oluyor(  yaklasik kücük formlar yaparsaniz  bu tariflen 45- 50 tane kurabiye cikiyor)

Findikli kurabiyeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder